iklan

Followers

29/07/2011

bersyukurlah



Ada seorang lelaki mendatangi gurunya dan berkata, "Guru, bantulah aku!Rumahku adalah neraka! Kami tinggal dalam satu bilik iaitu isteriku, anak2ku,menantu2ku, dan aku sendiri. Sungguh seperti neraka! Tidak ada lagi cukup ruang untuk kami semua ".
"Baiklah, aku akan membantu, tapi kau harus berjanji untuk melakukan apa-apayang aku minta." Jawab si guru tersebut.
Pemuda itu menjawab, "Baik, saya berjanji untuk melakukan apa yang guruminta".
"Ada berapa banyak haiwan kesayangan yang kau miliki", tanya si guru.
Jawab pemuda tersebut, "seekor lembu, seekor kambing dan seekor ayam".
Kata guru tersebut, "sekarang, taruhlah semua haiwan peliharaanmu itudikamarmu dan datanglah seminggu lagi ke sini".
Pemuda itu pun melakukan semua perintah guru tersebut. Seminggu kemudian ia datang lagi dan berkata, "aku menjadi gila! aku boleh kena stroke. Engkau harusmelakukan sesuatu ... "
"Pulanglah dan keluarkan semua binatang itu dan seminggu selepas itu datanglahkembali" jawab guru.
Seminggu kemudian ia datang kembali. "Guru, rumahku sungguh indah dan bersih sekarang. Seperti syurga rasanya! "
merangkak, berjalan, hotel ... ... ... terbang dan kembali pada kesejatian

2 comments:

Anonymous said...

kita harus bersyukur dengan apa yang dah kita miliki... :)

waqiu said...

betul tu...

Post a Comment